Az ballib áfium ellen való orvosság

Góg és Demagóg fiai

Góg és Demagóg fiai

Kollektív bűnösség 2022

A kollektív bűnösség* elvét állítólag elvetik a nyugati liberális demokráciák. Eddig így tudtuk.

2022. március 08. - Gógita

http://mult-kor.hu/image/article/main/.640x380/32080.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De kiderült, hogy ez sem igaz. (?) Sorra dőlnek meg hitek a nyugati világrend, egyértelműen felsőbbrendűnek tartott liberális demokráciájáról, jogállamiságáról, állandóan szajkózott (és talán ezért is kiüresedett szavakká váló) értékeiről.
Egyre világosabb, hogy csak látszólag más ez, mint az eredeti, ókori görög demokrácia, ahol kizárólag arra vonatkoztak a demokrácia szabályai és annak voltak „demokratikus” jogai, aki görög volt. Mindenki más „jogfosztott” volt. Például a görögök rabszolgái, de mindenki más is, aki nem volt görög „városállam-polgár”.

Tehát vagyunk mi (jelen esetben a "nyugat"), és van mindenki más, akikről mi mondjuk meg, hogy ők jók-e vagy rosszak, bűnösök vagy nem, demokraták vagy autokraták, mihez van joguk és mihez nincs? Jogos-e az ő háborújuk, vagy csak a mieink jogosak? Felelős-e egy adott nép MINDEN TAGJA egy háborúért?  Ezt mi döntjük el. Úgy, ahogy akarjuk, olyan szempontokat figyelembe véve vagy NEM VÉVE, amilyeneket csak akarunk. Ahogy az ÉRDEKÜNK éppen diktálja... Közel- és Távol-Keleten, Dél-Amerikában, Afrikában vagy Oroszországban. Mindenhol. Majd mi eldöntjük.


És, ha mi nem találjuk jogosnak, amikor ők háborúznak, akkor jogunkban áll mindenkit bűnössé nyilvánítani! KOLLEKTÍVEN! Egy egész népet is! (Valóban így lenne?)

Mert különben mire véljük, hogy Németországban világhírű karmestert rúgnak ki, mert orosz?
Angliában és más EURÓPAI országokban, liberális demokráciákban és jogállamokban is sorra sportrolókat, művészeket, vállalkozókat rúgnak ki, lehetetlenítenek el, foglalják le a vállalkozásból származó MAGÁN vagyonukat…, MERT OROSZOK. Nincs róla ítélet, nincs eljárás, nincs ártatlanság vélelme, sem bizonyítás, csak vád. És ez elég is.
Csak, mert oroszok.
A háborúhoz SEMMI közük, csak oroszok! Tehát bűnösök. Lehet mindet büntetni. Kirúgni, alázni, vagyonát elvenni.

Kegyelmezünk, esetleg, ha nyilvánosan ELÍTÉLIK a saját országukat!
Nagyon liberális és demokratikus. Ugye?

És ez komoly? Ha egy amerikai karmestert kértek volna Münchenben, hogy ítélje el nyilvánosan az USA iraki háborúját, amelyet köztudottan HAMISÍTOTT „bizonyítékokra” hivatkozva indítottak és sok tízezer CIVIL áldozata lett, különben elveszíti nem csak az ottani, de az összes állását Európában, megtette volna? Reális ilyet kérni egy amerikaitól? Ha nem, akkor egy orosztól?

Ráadásul egy művésztől? Egy karmestertől? (Edzőtől, sportolótól…) Akitől ez az egész háborús konfliktus olyan messze áll, mint Makó Jeruzsálemtől? (Apropó, Jeruzsálem… De erről máskor.)
Elment az eszünk?

Nesze neked szólás- és véleményszabadság, és nesze neked JOGÁLLAMISÁG! Ki hozott TÖRVÉNYES ítéleteket ezekről a kirúgásokról, vagyonelkobzásokról? Senki a világon. Ezek nyilvánvaló jogsértések és visszaélések. És az, hogy senkinek nem is hiányzik a jog, a jogszerűség – az állítólagos európai jogállamokban -, még elborzasztóbbá teszi ezt az egészet! (Ez nyers bosszú. Jogtalannak ítélem az országod háborúját, tehát téged is megfosztalak a jogaidtól. Európában! Egy polgármester, egy munkaadó, egy politikus... veszi a kezébe az "igazságszolgáltatást"!)

Dieter Reiter, München polgármestere azonnali hatállyal menesztette Valerij Gergijevet a Müncheni Filharmonikusok éléről, mert a Putyinnal barátságot ápoló orosz karmester nem volt hajlandó „világosan és egyértelműen elhatárolódni attól a brutális háborútól, amelyet Putyin indított Ukrajna és most különösen testvérvárosunk, Kijev ellen” – írta meg a Spiegel. A polgármester szerint ez az elhatárolódás elengedhetetlen lett volna a további közös munkához, hétfőig adott ultimátumot a karmesternek arra, hogy megtegye, ez azonban nem történt meg a kiszabott határidőig.”

ULTIMÁTUMOT! Egy Németországban élő és alkotó karmesternek!

A sor azóta egyre bővül. Világszerte.

Orosz rendezők, zenészek, sportolók, vállalkozók. Nem azért, mert részük van a háborúban, vagy lenne bármilyen ráhatásuk, hanem mert oroszok!

Legutóbb egy másik karmester került választás elé. Tugan Sokijev, a Bolsoj Színház vezető karmestere egy szívhez szóló bejegyzést írt a Facebook-oldalán, amit a saját érzéseinek megosztásával kezdett el, miszerint:

„Eltartott egy ideig, amíg feldolgoztam azt, ami történik körülöttünk, és kellett pár nap, amíg összeszedtem magamat annyira, hogy képes legyek kifejezni azokat az összetett érzéseket, amelyeket az aktuális események váltottak ki bennem. Először leszögezném, hogy soha nem támogattam, és mindig is ellene leszek mindenféle konfliktusnak, bármilyen formában is történjen. Egyszerre döbbent meg és sért, hogy egyes emberek megkérdőjelezik a béke iránti vágyamat.” 

Aztán arról írt, hogy mindig is büszke volt arra, hogy mind az orosz, mind a francia művészeti élet részese lehet (lehetett eddig!), hiszen mindkét ország rendkívül gazdag kultúrával rendelkezik, és mindig azon volt, hogy megmutassa az embereknek, a zenében nem számít a származás, a nem vagy a vallás. (De tévedett.)

Kifejtette, hogy az elmúlt napokban választás elé állították őt is, és mindenki mást is, aki a Földön él. Arra kérték, hogy válasszon a Toulouse-i Szimfonikus Zenekar és a Bolsoj Színház között. Tugan Sokijev azt írja, hogy ez olyan, mintha két szerető család közül kéne választania, és a bejegyzést azzal zárta, hogy mindkét pozícióról lemond; nem választ. 

„Mi, zenészek azért vagyunk, hogy Sosztakovics zenéjén keresztül emlékeztessünk a háború borzalmaira. Mi, zenészek vagyunk a béke nagykövetei. Ahelyett, hogy felhasználnának minket és magát a zenét a nemzetek és emberek egyesítésére, helyette megosztanak és kiközösítenek bennünket. (...) Hamarosan arra is megkérnek majd, hogy válasszak Csajkovszkij, Sztravinszkij, Sosztakovics és Beethoven, Brahms, Debussy között, ahogy ez már megtörténik Lengyelországban, vagy olyan európai országokban, ahol kezdik betiltani az orosz zenét. (…) Kénytelen voltam szembenézni azzal a lehetetlen döntéssel, amiben választanom kellett volna a szeretett oroszországi és franciaországi zenésztársaim között, és arra jutottam, hogy inkább azonnali hatállyal lemondok mind a moszkvai Bolsoj Színház, mind pedig az Orchestre National du Capitole de Toulouse (Toulouse-i Szimfonikus Zenekar), zeneigazgatói tisztségéről. Zenészként mindig mellettük fogok állni.” – írta üzenete végén az orosz karmester.

Hát így. Európaiként igazán büszkék lehetünk...

(Nem mellesleg a művelt és liberális Angliában egy magyar karmesternek kellett a koncerten (!!!) elmagyaráznia a közönségnek, hogy nem kellene a XIX. századi zeneszerzőkre haragudni, csak mert oroszok! A JÓZAN HANG meghallgatásra is talált! Szolgálhatna talán példaként a hisztérikusoknak!)

2022, EURÓPA. Ahol újra és minden gátlás nélkül utálunk egy egész népet, és minden gátlás nélkül alkalmazzuk feléjük a kollektív bűnösség elvét!

Pedig alig vagyunk itt Európában, akik ne tudnának róla beszélni, hogy milyen is az? Zsidók, németek, (svábok, szudétanémetek), magyarok… Mind voltunk már kollektíven bűnössé nyilvánítva! Deportálva, kitelepítve, jogfosztva, büntetve. Általában azzal kezdődött, hogy előbb ráböktek az adott népre, hogy ti mind bűnösök vagytok! Aztán:



És most? Fordult a kocka?
Ha másokról van szó, akkor rendben? Mi közünk hozzá? Sőt, mi magunk alkalmazzuk? Münchenben? …

Aki ilyen „demokrata”, meg liberális, meg jogállamiság hívő, az nyugodtan odaállhat a tükör elé, hogy szembe ….. magát!

Talán, ha túl leszünk ezen is, ha lenyugszanak a kedélyek, sokan érzik majd ettől rosszul magukat. Remélem.

A háború rossz, le vele! Nem lehet eszköz a magunk igazát kikényszeríteni. Putyin és az orosz vezetés hibázott. Ez nem kérdés. Nem menti, hogy mások is ezt csinálják, ha az érdekeiket sértve érzik… Lehet ellene tenni is.

De egy egész népet kollektíven bűnösnek nyilvánítani, a valóban felelős politikusoktól a külföldön élő és dolgozó zenészekig, balettosokig, 2022-ben, Európában…, az sincs rendben!

 

*A kollektív bűnösség elve valamely etnikai vagy társadalmi csoport, közösség egyetemleges felelősségre vonása azon a jogcímen, hogy e közösség egyes tagjai ténylegesen (vagy feltételezhetően) jogi vagy erkölcsi értelemben elítélendő cselekedetet hajtottak végre. A kollektív bűnösség alkalmazását tiltják a polgári büntetőjogi elméletek. A 20. században mint politikai elv érvényesült a gyakorlatban. A második világháborúban győztes nagyhatalmak alkalmazták a legyőzöttekkel szemben, illetve a kisebbségben élő, a legyőzött nemzetekhez tartozó emberekkel szemben.

A bejegyzés trackback címe:

https://kuntakinte100.blog.hu/api/trackback/id/tr817775656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tapi2021 2022.03.10. 12:38:59

@arthurthedent: Németországban és Angliában megtehetné? ...
Még a "sajnálatos kölni eseményeket" sem merték addig bejelenteni, amíg meg nem kapták az eligazítást!

És mekkora teret kap pl. az AfD a műsorokban? -...

antiindex 2022.03.10. 13:02:51

@Tapi2021: Hitler, Mussolini. HAZUG KÖCSÖG FASZFEJ NÁCI FASZ VAGY

antiindex 2022.03.10. 13:03:39

@arthurthedent: a puszta tény, hogy ellenzéki képviselőt nem hívnak be a köztévébe. akkor is, ha letagadod a jó édes kurva anyád, te mongolFidióta, náci fasz!

pragmatika2 2022.03.10. 13:04:10

@antiindex:

"a köztévében nincs kiegyensúlyozott tájékoztatás"

Lehet.
Ahogy régen sem volt. 2010-ig a ballibsik egyik szócsöve volt. Az persze gondolom nem zavart. Ja, hogy neked az volt a "függetlenobjektív" tájékoztatás ? Nézőpont kérdése. Én akkor sem néztem, ahogy most sem.

bordon 2022.03.10. 13:04:29

A poszt direkt keveri a kollektív bűnösséget, amik utólag, a legyőzöttekkel szemben megkülönböztetés nélkül alkalmazott megtorlást jelentenek és a háború alatti szankciókat, amik érintik az orosz állam és politikai, katonai hatalmi elit mellett valamennyire az orosz lakosságot is, de a céljuk az, hogy az agresszort eltántorítsák a további agressziótól.
Hatalmas a különbség.
Kollektív büntetésnél egy már legyőzött ellenség lakosságát büntetik, amikor a harc már véget ért, nincs olyan cél, hogy a háborút ezáltal hamarabb befejezzék.

Nyilván ha Oroszország letérdel, a hatalmi elitet felkötik, száműzik, az atomháborús, vegyi- és biológiai fegyveres fenyegetéstől és a hagyományos eszközökkel végrehajtott agressziótól elállnak, megfizetik a kártérítést Ukrajnának, visszaadják az elrabolt területeket, akkor majd a ruszki balettos is táncikálhat New Yorkban, meg a karmester is kalimpálhat, ha nem nyilvánul meg politikai uszító szöveggel.

A kollektív bűnösség utólagos intézkedést jelent. Háborúban nyilván a hadviselő, agresszor fél lakosságát érintik a következmények.

bordon 2022.03.10. 13:06:43

@ulpius66: nem vagyok ballibsi, elítéltélek minden illegális agressziót, de aki most ideokádja a ruszki whatabout kezdetű csasztuskát, az putyinbérend, tereli a szöveget az Ukrajna elleni agresszióról

konrada 2022.03.10. 13:16:15

@Tapi2021: "hol, mikor, kit, miben NYOMNAK el Magyarországon??? "
Na most jót kérdeztél!
Szegény egyszer nem tudott jól válaszolni, már be is dobták egy gödörbe, és igen valószínű, hogy azóta is akadályozva van szabad mozgásában...

Ménár Atya 2022.03.10. 13:45:41

@arthurthedent:
Elfelejted, hogy az ukránok lőtték az orosz civil lakosaikat, elfelejted, hogy az ukránok terrorizálták a magyar kisebbséget, elfelejted hogy robbantgattak, elfelejted, hogy fenyegették magyarországot.
Kicsit egyoldalúan nézed a dolgokat, gondolkodhatnál is.
Persze nem szép ahogy most civilek halnak meg orosz bombáktól, csak volt egy előzménye is azért.
Most olvasom az új ukrán törvényt, külföldiek, és civilek is lőhetnek oroszokra.
B+!
Gondolom támogatod ezt is a sok eszeddel.
Egyrészt jogalapot adnak az oroszoknak hogy innentől ne nézzék a civileket picit sem, ez nettó tömeggyilkosság, csak épp ukrán emberek ellen ukrán vezetéssel.
A külföldiek meg szimpla háborús bűnösök lesznek az oroszok szemébe, és nem hinném, hogy sok foglyot ejtenek közülük majd.

Ménár Atya 2022.03.10. 13:47:54

@antiindex: Fitymatyi, megértem, hogy terelsz, kellemetlen kínos dolgok ezek.
Oroszország is most bérli ki ukrajnát te nagyon hülye :D

ez a nevem senki 2022.03.10. 14:11:54

Volodomir Zelenszkij bejelentette, hogy Kijev fegyvert ad mindenkinek, aki meg akarja védeni az ország szuverenitását. Az ukrán elnök most újabb lépést tett: minden Ukrajnában élőnek engedélyezte a fegyverhasználatot az orosz erők ellen.

konrada 2022.03.10. 14:29:00

@ez a nevem senki: Na jó, az oroszok a támadók, meg a hazájukat védeni kell...
...de ezzel Zelenszkij a civileket is hadviselő féllé tette, és ilyen esetben egy hadsereg úgy tekint a civil ruhásokra is, mint a katonákra, és aszerint jár el háború esetén, s azt már tudjuk a történelemből, mivel jár.

Normális ez a Zelenszkij???

arthurthedent 2022.03.10. 14:36:35

@Ménár Atya: "Egyrészt jogalapot adnak az oroszoknak hogy innentől ne nézzék a civileket picit sem, ez nettó tömeggyilkosság, csak épp ukrán emberek ellen ukrán vezetéssel."

Az oroszoknak erre semmi jogalapra nem volt szükségük eddig sem. A szokásos eljárás az, hogy berakétáznak a lakótelepre és utána azt mondják, hogy "nem én vótam". Vagy esetleg azt mondták, hogy "az katonai óvoda volt". Mégis szerinted mi változik?

arthurthedent 2022.03.10. 14:40:42

@konrada: "civileket is hadviselő féllé tette, és ilyen esetben egy hadsereg úgy tekint a civil ruhásokra is, mint a katonákra"

A genfi egyezmény ezt a dolgot elég profin leírja ám. Azokat a civileket, akik fegyvert fognak és felveszik a harcot egyenruhával kell ellátni vagy ha az nem lehetséges, akkor jól látható megkölönböztethető jellel (pl. karszalag) kell ellátni. Nem ma történik ilyen először a világtörténelemben.

arthurthedent 2022.03.10. 14:44:23

@Ménár Atya: "elfelejted, hogy fenyegették magyarországot."

Szóval a putyinnak szegénynek azért kellett lerohannia ukrajnát, mert fenyegették magyarországot. Jól van, akkor tévedtem, asszem írok egy köszönőlevelet neki. Megynyugodtam, már azt hittem...

Ménár Atya 2022.03.10. 14:46:14

@arthurthedent:
Csak annyi, hogy innentől azt mond amit akar, mindenki ellenség.
Kb halálra ítélte a civileket az ukrán vezetés.
Minél tovább húzódik annál több civil célpontot lőnek majd, nem marad más lehetőség, ez kb minden háborúban így volt, indok lesz mindig.
Ettől függetlenül, van alapja az orosz támadásnak.

konrada 2022.03.10. 14:49:39

@arthurthedent: A genfi egyezmény sok mindent leír.
Remélem az ukránok is betartják (még ha eddig Donbaszban nekik sem mindig sikerült), mert elég csak pár precedens megkülönböztető jelzés nélküli civilek támadásából, és hamar megismétlődik az, ami a 2. világháborúban is megtörtént a partizán területeken, vagy Vietnámban, Afganisztánban: mindenkire lőni fognak, aki kicsit is gyanús.

Ménár Atya 2022.03.10. 14:51:55

@arthurthedent:
Tőlem játszhatod a hülyét, én elhiszem, hogy nem érted, kell hozzá kis szellemi képesség,, vagy szándékosan nem akarod érteni,mert akkor bukik az érvelésed.
Putyinnak több oka is volt, a magyar kisebbség csak neked egy példa, hogy őket is terrorizálták az ukrán nácik kijevi hallgatással.
Szóval kár mentegetned őket, és elhallgatnod ezeket, mert így kissé árnyaltabb lesz azonnal a kép.
Magyarországot katonailag is nyíltan fenyegette ez e rinyáló kurva ország, szóval nem sajnálom annyira ha kicsit amortizálják most a haderejüket, a civileket sajnálom, a többi viszont mehet a teremtőhöz tőlem.
Egy korrupt hülye báb vezetés miatt szívnak újabb 20 évet.
Biztos megérte..........

Ménár Atya 2022.03.10. 14:52:46

@konrada:
Nehéz ezt megérteni a fotel forradalmároknak.

atomic power 1986DucaDuca 2022.03.10. 14:57:05

@bordon:

"Nyilván ha Oroszország letérdel, a hatalmi elitet felkötik, száműzik, az atomháborús, vegyi- és biológiai fegyveres fenyegetéstől és a hagyományos eszközökkel végrehajtott agressziótól elállnak, megfizetik a kártérítést Ukrajnának, visszaadják az elrabolt területeket, akkor majd a ruszki balettos is táncikálhat New Yorkban, meg a karmester is kalimpálhat, ha nem nyilvánul meg politikai uszító szöveggel."

Az USA nem volt ilyen finnyás, az amerikai hadsereg különleges ügynökei több mint 1600 német mérnököt, tudóst és technikust menekítettek ki az összeomló náci Németországból az Amerikai Egyesült Államokba 1945 és 1959 között. Sokan a kimenekítettek közül a náci párt vagy akár az SS tagjai voltak. Nem számított a morális megfontolást.

Dosztojevszkij, Csajkovszkij, az orosz művészek, sportolók úgy látszik morálisan rosszabb megítélés alá esnek, mint a náci birodalom szakemberei, akiknek a "munkásságuk" következtében emberek haltak meg.

A náci birodalom még azt a kedvezményt is megkapta, hogy a Svájcban tartott vagyonát nem zárolták.

Az ehhez hasonló kettős mércéktől, a gender - és BLM hisztitől terhelt ma a Nyugat!

arthurthedent 2022.03.10. 17:29:20

@konrada: "mindenkire lőni fognak, aki kicsit is gyanús."

Az oroszok arra lőnek ukrajnában, akire akarnak. Azzal, amivel akarnak. Ha nem lőnek valakire azt azért teszik, mert éppen nem érdekük.

Amikor meg győznek, akkor azt fognak felkötni, akit akarnak, azt tesznek ukrajnával, amit akarnak. Ha akarják kiviszik az élelmiszert és megvárják míg pár millióan éhenhalnak, ha akarják hozzácsatolják oroszországhoz, ha akarják bevezetik a statáriumot.

Mindezt kizárólag azért, mert atomfegyvereik vannak.

pragmatika2 2022.03.10. 17:36:29

@arthurthedent:

"A genfi egyezmény ezt a dolgot elég profin leírja ám. Azokat a civileket, akik fegyvert fognak és felveszik a harcot egyenruhával kell ellátni "

Hát, egyenruha az tuti nem lesz. Sok esetben karszalag sem, ilyen kaotikus állapotok miatt.

Persze jön majd a "fejlődőhaladófüggetlenobjektív" médiából ezerrel, hogy "ARUSZKIKACIVILEKETÖLIK". Aljas kis húzás. Amúgy ha olyan profin dolgozik az ukrán hadsereg, (MÁR10000OROSZKATONÁTMEGÖLTÜNK) akkor minek a polgári lakosságot is bevonni ? Hm?

arthurthedent 2022.03.10. 17:36:45

@atomic power 1986DucaDuca: "A náci birodalom még azt a kedvezményt is megkapta, hogy a Svájcban tartott vagyonát nem zárolták.
Az ehhez hasonló kettős mércéktől, a gender - és BLM hisztitől terhelt ma a Nyugat!"

Nem érvelhetsz úgy, hogy nyolcvan évvel ezelőtti eseményeket hozol fel arra, hogy ma kettős mércét használtak. Azt mondhatod, hogy a mérce az elmúlt nyolcvan évben megváltozott, amit akkor úgy tettek, azt most így teszik.

Viszont: akkor németországot porig bombázták, megszálták, a vezetőiket felakasztották, az országot kettészakították. Most az oroszok ellen gazdasági szankciókat vezettek be. Komolyan azt akarod mondani, hogy a nácikkal elnézőbbek voltak? Szerintem ezt azért gondold végig újra.

"Dosztojevszkij, Csajkovszkij, az orosz művészek, sportolók úgy látszik morálisan rosszabb megítélés alá esnek, mint a náci birodalom szakemberei, akiknek a "munkásságuk" következtében emberek haltak meg."

A német tudósok akkor mehettek szabadon és telepedhettek le amerikában, amikor németország kapitulált, miután megszálták. A háború alatt ezeket az emberek bombázták, nem voltak "elnézőek velük". Ha oroszország kapitulálna, hidd el az orosz sportolók megint szívesen látott vendégek lesznek.

Nincs itt semmiféle kettős mérce, amíg az oroszok lőnek meg atommal fenyegetőznek, addig az orosz állampolgárok más elbánásban részesülnek. Ez nem meglepő egyébként.

arthurthedent 2022.03.10. 17:39:35

@pragmatika2: "Hát, egyenruha az tuti nem lesz. Sok esetben karszalag sem, ilyen kaotikus állapotok miatt."

A mondás az volt, hogy a civileket nem lehet felfegyverezni. Erre mondtam a genfi egyezményt, dehogynem lehet felfegyverezni, sőt, igencsak megszokott lépés. A genfi egyezmény azt mondja, hogy ha egy karszalag van rajta, akkor katonai alakulatnak tekintendő és megilleti a katonáknak kijáró elbánás. Ha nincs rajta karszalag akkor a genfi egyezmény katonákat védő passzusai nem vonatkoznak rájuk.

arthurthedent 2022.03.10. 17:44:28

@pragmatika2: "Persze jön majd a "fejlődőhaladófüggetlenobjektív" médiából ezerrel, hogy "ARUSZKIKACIVILEKETÖLIK". Aljas kis húzás."

Miért lenne aljas húzás? Az oroszok lőtték eddig a lakóházakat, mostantól a civilek katonákká válhatnak azzal, hogy fegyvert fognak. Ne mondd már, hogy az oroszoktól korrekt dolog volt óvodákat lőni, mert előre látták, hogy az ukránok általános mozgósítást fognak tartani!

"Amúgy ha olyan profin dolgozik az ukrán hadsereg, (MÁR10000OROSZKATONÁTMEGÖLTÜNK) akkor minek a polgári lakosságot is bevonni ? Hm?"

Ne legyél már ilyen arrogáns, ez nyilvánvaló trollkodás. Nyilván tudod, hogy az oroszok sokkal többen vannak, sokkal nagyobb hadseregük van mint az ukránoknak. Nyilván tudod, hogy ha sok ezer katonát meg is öltek, ha sok tankot el is pusztítottak az oroszok katonai erejéhez képest ez nagyon kevés.

Úgy tenni, mintha nem értenél valamit igencsak trollkodás. Nem őszinte dolog.

arthurthedent 2022.03.10. 17:47:53

@pragmatika2: "Hát, egyenruha az tuti nem lesz. "

Fiatal vagy, nyilván nem láttál második világháborús partizánfilmeket. Az oroszok szerint nagyszerűen hazafias és nemes dolog a megszálló csapatok ellen titokban, civilnek álcázva fellépni. Robbantásokkal, pokolgépekekkel, lesből támadással, szabotázsokkal harcoltak a partizánok a megszálló németek ellen. Ha most a bot másik végén találják magukat egy szavuk sem lehet.

antiindex 2022.03.10. 18:10:48

@konrada:

1) A Donbasban az emberi jogokat nagyobb részt a szeparatisták (oroszok) követték el.

"the bulk of the abductions are being perpetrated by armed separatists, with the victims often subjected to stomach-turning beatings and torture. There is also evidence of a smaller number of abuses by pro-Kyiv forces."

en.wikipedia.org/wiki/Humanitarian_situation_during_the_war_in_Donbas

2) A KLM gép lelővése durva háborús bűn volt.

en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_17#Criminal_prosecution

3) Oroszország a Krím annektálásával megsértette a Budapesti Memorandumot, azaz nemzetköző bűn9zővé vált

hu.wikipedia.org/wiki/Budapesti_memorandum

úgyhogy kussolsz, Putyin-faszszopó!

Putyin faszszopói tudatlan, elmebeteg hülyék. a társadalom selejtjei.

antiindex 2022.03.10. 18:14:50

@atomic power 1986DucaDuca: semmiféle kettős mérce nincs, te seggfej!

az USA nem tiltotta le Dosztojevszkijt.

ennyi.

Putyin faszszopói tudatlan, elmebeteg hülyék. a társadalom selejtjei.

Bircanyíró 2022.03.10. 18:15:56

@arthurthedent: olyan szinten vagy elfogult és olyannyira ruszofób, hogy veled egyszerűen nem érdemes vitába szállni. mindent aljasul kiforgatsz a saját elméleted védelme érdekében, te vagy a kettős mérce legtipikusabb formája ezen a blogon!

antiindex 2022.03.10. 18:19:16

@konrada: "Zelenszkij a civileket is hadviselő féllé tette"

a pesti srácok is civilek voltak. de te nyilván Kádárral lettél volna, te kis komcsi, Putyin-faszszopó selejt!

antiindex 2022.03.10. 18:22:55

@Ménár Atya:

1) az USA bérli Guantanamot

en.wikipedia.org/wiki/Guantanamo_Bay_Naval_Base#Lease

2) Oroszország meg lerohanta Ukrajnát

ez a valóság, még ha a gumiszobádbül nem is látszik.

Putyin faszszopói tudatlan, elmebeteg hülyék. a társadalom selejtjei.

antiindex 2022.03.10. 18:24:13

@Ménár Atya:

1) A Donbasban az emberi jogokat nagyobb részt a szeparatisták (oroszok) követték el.

"the bulk of the abductions are being perpetrated by armed separatists, with the victims often subjected to stomach-turning beatings and torture. There is also evidence of a smaller number of abuses by pro-Kyiv forces."

en.wikipedia.org/wiki/Humanitarian_situation_during_the_war_in_Donbas

2) A KLM gép lelővése durva háborús bűn volt.

en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_17#Criminal_prosecution

3) Oroszország a Krím annektálásával megsértette a Budapesti Memorandumot, azaz nemzetköző bűn9zővé vált

hu.wikipedia.org/wiki/Budapesti_memorandum

úgyhogy kussolsz, Putyin-faszszopó!

Putyin faszszopói tudatlan, elmebeteg hülyék. a társadalom selejtjei.

Bircanyíró 2022.03.10. 18:25:03

@antiindex: Matyikám, orosz-ukrán ügyben te is a kettős mércét alkalmazó, durván elfogult blogger szerepében tetszelegsz. Míg az ordenáré minősítgetéseidet már megszoktam, sőt néha még viccesnek és indokoltnak is tartom, a mostani elfogultságodat nem tudom másképp minősíteni, mint szimpla ostobaságnak, sőt olyan egybites gyűlölködésnek, ami még hozzád is méltatlan!

antiindex 2022.03.10. 18:26:23

@pragmatika2: régen voltak Fideszesek (akkor ellenzék) a köztévében.

kurvára nem ugyanaz.

ennyire hülyék a mongolFidióták.

arthurthedent 2022.03.10. 18:26:53

@Bircanyíró: "te vagy a kettős mérce legtipikusabb formája ezen a blogon!"

Ezt már egyszer elmondtam, senki másról nem alkottam véleményt, senki mást nem ítéltem meg, csak az oroszokat. Ha kettős mércét elkalmaztam, akkor legalább kettőt kellett volna mérnem.

Amúgy meg ez a "ruszofób" dolog egy nagy marhaság, több okból is. Mondjuk például azért, mert ha egy ország vezetése, politikája, katonaságának akciói ellen szólalsz fel, akkor marhaság rasszizmussal vádolni. Másrészt meg azért, mert érveltem, érvekre meg érvekkel illik válaszolni és nem azzal, hogy "jajj, de te nem szereted az oroszokat".

Amit te úgy mondasz, hogy "mindent kiforgatsz" az meg egy klasszikus üres sértés. Érveltem, nem fogattam ki senkinek a szavait, mindent szigorúan szó szerint vettem.

arthurthedent 2022.03.10. 18:30:25

@antiindex: "A Donbasban az emberi jogokat nagyobb részt a szeparatisták (oroszok) követték el."

Igen, én is így gondolom. Nem hoztam fel, mert nincsenek rá bizonyítékaim, de elég nyilvánvaló szerintem, hogy ott is az oroszok csináltak egy hatalmas balhét előkészítve a háborút, amit aztán az ukránok sajnos nem tudtak jól kezelni. Ez egyébként egy teljesen bevett orosz stratégia, a orosz ajkú lakosságot feltüzelik, attrocitásokat követnek el, orosz állampolgárságot adnak nekik majd bemennek megvédeni őket. Aztán azonos lendülettel továbbmennek.

pista18722 2022.03.10. 18:31:23

@arthurthedent: kuntakinte100.blog.hu/2022/03/08/kollektiven_bunosok?full_commentlist=1#c41271384

de, ha a vezető náci, akkor az az állam egy diktatúra. a náci Németország is azért volt náci, mert nácik vezették, eközben Hans Hamburgban lehet, hogy nem volt náci.

ahogy mondani szoktam, elmebeteg szinten idióta vagy. alapfogalmakkal nem vagy tisztában, ezért vagy mongolFidióta.

egész konkrétan Orbán cigányozás sérti az alkotmányt. Orbán egy alkotméánysértő bűnöző.

pista18722 2022.03.10. 18:38:03

@Bircanyíró:

kuntakinte100.blog.hu/2022/03/08/kollektiven_bunosok?full_commentlist=1#c41271052

tehát 39%-kal simán elfoglalhat egy ország egy másikat? akkor is, ha aláírta a nemzetközi szerződést, hogy kölön tuti biztosan nem fogja?

szerinted egyébként az ANschluss jogos volt, te büdös náci, és Németország nyugodtan elfoglalhatja Svájcot. Belgiumot meg Hollandia és Franciaország is.

BETEG VAGY, PUTYIN-FASZSZOPÓ, NAGYON BETEG!

pista18722 2022.03.10. 19:06:15

@arthurthedent:

kuntakinte100.blog.hu/2022/03/08/kollektiven_bunosok?full_commentlist=1#c41271404

"rémhírterjesztésért. A cikk szerint 4 órával
később elengedték és az ügyészség felmentette, igazat adott neki."

amivel azt is elismerték, hogy nem rémhírterjesztésért vitték el őket. magadat szarod megint pofán, mongolFidióta!

egyébként mindkét kommentelő a járvány JOBB kezelése érdekében kritizálta a qrmányt, amelyik elbaszta azt.

pista18722 2022.03.10. 19:09:35

@arthurthedent:

obudaihirek.blog.hu/2021/09/07/elovalasztas_obudan_komedia_egy_felvonasban?full_commentlist=1#c40896538

szóval szerinted a Fidesz sokkal "demokratikusabb" párt, mert már régen bedarálta a KDNP-t, és Semjén nem ugrál, ha Orbánnak van jelöltje. És, hogy titeket erről már meg se kérdeznek. Ezért "demokratikusabb" párt szerinted a Fidesz. mondom, te beteg vagy.

mellesleg az előválasztást nyugaton legtöbb esetben egy párt alkalmazza, mint a Republikánusok, a Demokraták, a francia PS. tehát a Fideszis alkalmazhatná. csak tudjuk, hogy a Fidesz ettől a lehető legtávolabb van, mert egy diktatórikus gecipárt. te erre szavazol, és kötözködsz az ellenzékbe belekötni erőltetetten, egy szalmaszál miatt.

szánalmas beteg selejtek vagytok, ti mongolFidióták.

atomic power 1986DucaDuca 2022.03.10. 19:14:52

@arthurthedent:

"Viszont: akkor németországot porig bombázták, megszálták, a vezetőiket felakasztották, az országot kettészakították. Most az oroszok ellen gazdasági szankciókat vezettek be. "

Ezt most is megtennék, csak ez most atomháborúval járna. Irak megszállása, Szerbia bombázása erre jó példa, mivel ott nem volt atomháborús veszély.

"Komolyan azt akarod mondani, hogy a nácikkal elnézőbbek voltak? Szerintem ezt azért gondold végig újra."

Abban a relációban, amit megemlítettem, igen. Náci szakemberek kimenekítése és egzisztenciához juttatása akkor, és orosz művészek, sportolók ellehetetlenítése most. Ez morálisan disszonáns, és nem azonos mércét jelent.

pista18722 2022.03.10. 19:20:30

@Bircanyíró:

kuntakinte100.blog.hu/2022/03/08/kollektiven_bunosok?full_commentlist=1#c41271026

felesleges azon vitázni, melyik évben foglalta el Putyin a Donbaszt, az is egy nemzetközi bűntény volt, ami Oroszország megtámadására indok. Puytin egy nemzetközi bűnöző

Ménár Atya 2022.03.10. 19:25:50

@antiindex:
Fitymatyi te migri köcsög, már megint terelsz!
1 Az albérletet felmondták már 60 éve, csak a bérlő verőlegényeit nem tudják kitenni.
A bérleti díj is izgalmas lenne ,kissé piaci ár alatt van.
De ami a legfontosabb a náci köcsög pofádnak, hogy emberek kínzására használják a nagy demokratikus barátaid,megfosztva minden jogtól őket ami jár a gyilkosnak is.
De te egy sötét paraszt vagy, és nem fogod fel az egy agysejteddel.
Jó, ez már több észt kíván, mint egy ötödikes feladatot megoldani, de ott is megbuktál te kretén fasz :D
De most biztos boldog vagy, hogy a köztársasági elnököd egy nő lett,akit Dr. Orbán Viktor Miniszterelnököd javasolt, és az országgyűlés több mint 2/3-al megválasztotta :D:D:D
Na mi van kisköcsög Dobrev Klára náci pártod megint megszopta a brét :D:D:D
youtu.be/mymvU1Yydvw?t=631

pista18722 2022.03.10. 19:26:57

@Ménár Atya:

szeka.blog.hu/2021/12/02/a_fidesz_kommunikaciojaban_a_vagyak_tovabbra_is_fontosabbak_a_realitasoknal/full_commentlist/1#c41071084

"30000 halott kevesebb mint a 800"

nálatok, az elmegyógyintézetben, a Fideszeseknek fenntartott gumiszibában biztos így van.

"te mondtad hogy nincs adat "

hát, tudod, te kis elmebeteg, az adat már csak olyan, hogy egy ideig nincs, aztán keletkezik, lemérik, felmérik, és akkor lesz. amikor azt mondtam, hogy nincs adat, akkor nem volt. most meg van.

látom, ezt a kezelőorvosod még nem magyarázta el neked, de attól, hogy elmebeteg vagy, még nem lesz igazad.

most van adat, több is, és mindegyik szerint a Sinopharm a legszarabb vakcina a Magyarországon használt vakcinák közül.

az, hogy az intenzívesek nagyobb része oltatlan, sehol nem cáfolja azt, hogy az intenzíves oltottak legnagyobb része Sinopharmos. ez két független dolog. ezt se magyarázta el neked az elmeorvosod, de ettől még nem lesz igazad.

index.hu/belfold/2021/11/25/koronavirus-jarvany-vakcina-oltas-hatasossag-pfizer-astrazeneca-moderna-szputnyik/

A felmérés szerint a Pfizer-Biontech vakcina hatásossága kilencszerese a Sinopharménak. Azaz a Sinopharm kilencszer szarabb. Hiszen háromszor annyi a Sinopharmos a kórházban, miközben harmad annyian vannak ilyennel beoltva.

mok.hu/koronavirus/lakossagitajekoztatas/frissitsd-az-oltasod-hogy-ne-kerulj-korhazba-

Orbán tehát kurvára elbaszta, amikor elsietve beoltott ezzel vagy kétmillió embert, miközben nem volt engedély, és időseken nem tesztelték, és még a kínaiak sem oltottak ezzel időseket. De Orbán igen. Ez a harmadik hullámon már nem segített, viszont a negyedik hullámban most jól rábasztak az emberek, akik beszopták Orbán hazugságait.

Mert ugye a 125 magyar emberből átlagosan 25 van Sinopharmmal oltva. Ehhez képest 15 fekszik intenzíven. Ennyire szar a kínai vakcina.

Orbán a harmadik hullámban is világbajnok népirtó volt, most, a negyedikben is az. A legtöbb ember Orbanisztánban hal meg naponta, 1 millió főre vetítve. Összesítésben pedig voltunk már világbajnokok, most az ötödik helyen vagyunk, de mire olvasod, már lehet, hogy negyedikek leszünk. Peruval és balkáni országokkal versenyez Orbán abban, hogy ki a nagyobb elbaszó, ki a jobban elmaradottabb ország.

Egy pszichopata elmebeteg vagy, aki a szarra szavaz, mert ki nem lát a fejéből, olyan genetikai selejt, és fel sem ismeri, hogy mi a szar, és mi a jó. Ti a világ hülyéi vagytok, Fidesz szavazók!

Ménár Atya 2022.03.10. 19:31:33

@pista18722:
Te kretén fasz, még az ellenzékkel szimpatizáló orvosok is megmondták, hogy az oltatlanok döglenek mert olyan hülyék voltak, hogy elhitték a dk szarkeverőknek, hogy nem kell oltani mert csak a pfizer a jó, de még az sem.
Te szopatod magad fitymatyi :D
Ha pedig idézgetsz te köcsög, legalább pontosan.
Épp szerinted volt az első hullámban több a 800 magyar halott,mint a 30000 olasz, csak a pontosság kedvéért.
Már itt tudtam, hogy hülye fasz vagy, aki nem tud számolni :D
Ne hazudozz köcsög, ez ne a dk hitgyüli :)
youtu.be/mymvU1Yydvw?t=631

alöksz róz 2022.03.10. 19:47:51

@Exploiter: "Ne felejtsd el, egy hónapja még az volt az ellenség, aki nem állt be a covid elleni harcba." - én is pont ezt mondtam :-)

Tapi2021 2022.03.10. 20:00:01

@antiindex: "Hitler, Mussolini."

És mit akarsz ezekkel a szocialista vezérekkel mondani?

alöksz róz 2022.03.10. 20:07:32

@arthurthedent: "A genfi egyezmény azt mondja, hogy ha egy karszalag van rajta, akkor katonai alakulatnak tekintendő és megilleti a katonáknak kijáró elbánás." - és szerinted mit csinálnak az ellenséges katonákkal? lelövik meg lebombázzák őket mind a szart.

Tapi2021 2022.03.10. 20:13:03

@bordon: Jó nagyokat tévedsz!

A legtöbb országban már a háborúk alatt megkülönböztették, szankcionálták az ellenség állampolgárait! Sőt, az USA-ban az amerikai állampolgár japánokat is, már a háború alatt.

Oroszország pedig megtérítheti az okozott károkat, rögtön az amerikaiak és a nyugat-európai szövetségeseik után, amit Iraktól kezdve Afganisztánig (vagy menjünk vissza Vietnámig?) okoztak.

Mert különben megint csak durván belefutunk a KETTŐS MÉRCÉBE!

A kollektív bűnösségnek nem feltétele, hogy éppen folyik-e a háború, vagy már vége! Vagy előtte vagyunk. Maga a tett a lényeg, hogy embereket származás, rassz, állampolgárság, stb. alapján bűnösnek nyilvánítunk és hátrányosan megkülönböztetünk!

A zsidók HÁBORÚ ELŐTTI megkülönböztetése is kollektív bűnösség alapján ment! Zsidó, tehát bűnös, tehát korlátozható, megfosztható jogoktól, kirúghatók az állásukból, deportálható, megölhető. Mert zsidó. Mert orosz, mert német, mert magyar...
Ez ugyanaz!
Ugyanaz a gondolkodás.

Tapi2021 2022.03.10. 20:19:56

@ez a nevem senki: És mit ad Isten, Kijev hirtelen tele lett FEGYVERES BANDÁKKAL, fegyveres bűnözőkkel! Akik már "dolgoznak" is. Csak nem az oroszokat lövik!!!
(Érdekes, a CNN nem hozza le ezeket...)

Hurrá, hurrá!!! Gratula! :-(

Tapi2021 2022.03.10. 20:24:22

@arthurthedent: A partizánok, gerillák, "népi felkelők" és önkéntesek is mind karszalagot viseltek!
Ja, nem.

atomic power 1986DucaDuca 2022.03.10. 20:24:34

Marshall Auerback, a Bard College Levy Intézetének (a Bard College évek óta kap óriási adományokat Soros Györgytől) kutatója szerint szerint a Szovjetunió széthullásával és Németország újraegyesítésével gyakorlatilag megszűntek azok az okok, amelyek az Észak-Atlanti Szövetség létrehozását indokolták.
Szerinte a NATO, amely valaha a globális biztonság fő szavatolója volt, mára „a globális instabilitás eszközévé vált.”
Auerbach felidézi, hogy a NATO vezető országainak államfői 1990-ben ígéretet tettek Gorbacsovnak, hogy a katonai szervezet nem terjeszkedik majd keleti irányba. A szerző megjegyzi, hogy ezt az ígéretet sokan és sokáig legendának nyilvánították, amíg napvilágra nem kerültek azok a titkosított feljegyzések, amelyek bizonyítják, mi hangzott el az akkori szovjet vezető és George H. W. Bush, Margaret Thatcher, Francois Mitterand és Helmut Kohl között. Ezt az ígéretét a NATO nyilvánvalóan megszegte Auerbach szerint, amikor egymás után felvette soraiba a posztszovjet országokat. Később a NATO, szintén az oroszok érdekszféráját sértve bombázta Jugoszláviát a kilencvenes évek elején.
Auerbach szerint a NATO konfrontatív magatartása Oroszországgal szemben azóta sem változott, annak ellenére, hogy például Líbia bombázása esetében az oroszok nem éltek a Biztonsági Tanácsban a vétójogukkal. Később, az afganisztáni háború elején, Oroszország logisztikai támogatást nyújtott az amerikai csapatoknak és támogatta a terrorellenes háborút.
Auerbach nem kevesebbet állít, mint hogy a NATO okozta az ukrajnai konfliktust, olyan helyzetet teremtve „Oroszország ajtajának küszöbén,” amely végül a NATO bukását is okozhatja.
A szerző kifejti, hogy bár erre vonatkozóan az uralkodó nézet Nyugaton és különösen az USA-ban az, hogy az ukrajnai fegyveres konfliktus gyökere a Krím orosz megszállása volt, szerinte „mint oly gyakran, az amerikai kommentárok teljesen nélkülözik a történelmi kontextust és összekeverik az okot az okozattal.”
Auerbach szerint a Krím félsziget annektálása valójában reakció volt Moszkva részéről a NATO Ukrajnának tett meggondolatlan, a tagság lehetőségét lebegtető ígéreteire és a Janukovics kormányt elsöprő puccs aktív támogatására a szövetség vezető hatalma, az USA részéről.
Az USA-ban megdöbbennek azon, hogy Putyin csak akkor hajlandó Ukrajnáról érdemben tárgyalni, ha garanciákat kap arra, a NATO nem terjeszkedik tovább kelet felé és nem telepít Oroszországot megcélzó rakétákat az országba. Egyszerűen figyelmen kívül hagyják azt a tényt, hogy Moszkvának vannak érdekei, amelyeket védelmez.

braveneweurope.com/marshall-auerback-the-west-must-stay-out-of-ukraine

Tapi2021 2022.03.10. 20:33:23

@antiindex: "a pesti srácok is civilek voltak"

Le is lőtték őket. :-(

alöksz róz 2022.03.10. 20:38:19

@atomic power 1986DucaDuca: "Most megtették az orosz vagyonokkal kapcsolatban! Magyarázd ezt meg légyszíves!" - mert hátha vmelyik oligarchának annyira fáj a vagyon lefoglalása, hogy lelöveti putyint.

de ha nem, az se baj, a pénz is jól jön.

Tapi2021 2022.03.10. 20:39:26

@antiindex: "1) az USA bérli Guantanamot"

Felmondhatatlan "bérlettel", hiába nem akarja már kiadni nekik Kuba vagy hatvan éve.

" Az Egyesült Államok jelenleg nem akar változtatni a kubai területen, a Guantánamói-öbölben működő amerikai haditengerészeti bázis bérleti szerződésén - jelentette ki hétfőn Washingtonban John Kerry amerikai külügyminiszter.

Kerry a kétoldalú diplomáciai kapcsolatok nagykövetségi szintre emelésének napján nyilatkozott erről a kubai diplomácia vezetőjével, Bruno Rodríguezzel az amerikai fővárosban közösen megtartott sajtótájékoztatóján.

Mindkét külügyminiszter a fennmaradt nézetkülönbségek között említette meg az amerikai támaszpont kérdését.

A bérleti szerződést a spanyol-amerikai háború nyomán, 1903-ban Theodore Roosevelt amerikai és Etrada Palma kubai elnök írta alá. A megállapodást, amely csak mindkét fél beleegyezésével mondható fel, és amely a bérleti díjat 2000 amerikai dollárban állapította meg, 1938-ben megújították és a bérletet 4085 dollárra emelték.

A kommunista irányítás alatt álló Kuba a Guantánamói-öbölbeli, mintegy 120 négyzetkilométeres, szárazföldi és tengeri terület feletti amerikai ellenőrzést területbirtoklásnak tartja, a bérletet pedig - egyetlen év kivételével - nem vette át. A szerződést ugyanis jogtalannak tartja, és azt álláspontja szerint Washington ráerőszakolta Havannára.

Rodríguez hétfőn sürgette "a törvénytelenül elfoglalt guantánamói terület" visszaszolgáltatását. "

pista18722 2022.03.10. 20:40:05

@Tapi2021:
kuntakinte100.blog.hu/2022/03/02/vesztes_haboru?full_commentlist=1#c41254452

hazudsz, nácigeci, én nem írtam olyat,, hogy az ukránok márpedig, mindenképpen harcoljanak. az ukránok maguktól harcolnak. te vagy itt kettőnk közól az, aki bele akarsz ugatni az ukránok dolgába.

pontosan azért náci, mongolFidióta fasszopó, mert ilyen elmebeteg. titeket állatkertben kellene mutogatni!

Tapi2021 2022.03.10. 20:45:46

@antiindex: "régen voltak Fideszesek (akkor ellenzék) a köztévében."

1. Most is vannak ellenzékiek, már aki bemegy, mert általában ők bojkottálnak!
2. A köz tv minden ellenzéki megmozdulásról beszámol most is.

Igaz, hiányzanak a vegyes felállású vitaműsorok, de ahhoz be kéne menniük. Most nyilatkozni sem hajlandók a legtöbben, nem hogy bemenni.

(Amit azért értek is, hiszen szemtől szembe gyorsan kiderülnének a csúsztatásaik, demagógiájuk, hazudozásaik. Külön, a saját safe space-eikben jobban működik a demagógia.)

Tapi2021 2022.03.10. 20:47:55

@arthurthedent: "Ezt már egyszer elmondtam, senki másról nem alkottam véleményt, senki mást nem ítéltem meg, csak az oroszokat. "

De hát éppen ez a baj!!! Miért csak az oroszokat???
Másokat miért nem?

Ez maga a kettős mérce!!! Jó reggelt!

pista18722 2022.03.10. 20:50:23

@Tapi2021:

meltanyossag.blog.hu/2021/10/04/osszellenzeki_agytrosztok/full_commentlist/1#c40958120

az Orbánqrmány a legálszentebb banda, amelyik kurtára ellentmond a keresztény tanításoknak:

pl. "A jövevényt ne nyomorgasd; hiszen ti ismeritek a jövevény életét, mivelhogy jövevények voltatok Égyiptom földén." II. Móz 23:9

"Olyan legyen néktek a jövevény, a ki nálatok tartózkodik, mintha közületek való benszülött volna, és szeressed azt mint magadat, mert jövevények voltatok Égyiptom földén. Én vagyok az Úr, a ti Istenetek." III. Móz. 19:34

te is a határok lezárásáról fröcsögtél, meg Orbán is egy náci fasz. szerinted ez az igazi keresztény, mert egy elmebeteg pszichopata vagy.

na ennyit rólad, te kis keresztény selejt!

Tapi2021 2022.03.10. 20:50:45

@arthurthedent: "Amúgy meg ez a "ruszofób" dolog egy nagy marhaság, több okból is. Mondjuk például azért, mert ha egy ország vezetése, politikája, katonaságának akciói ellen szólalsz fel, akkor marhaság rasszizmussal vádolni. "

EZ IGAZ!

Viszont, ha külföldön élő dolgozót azért rúgnak ki, mert orosz, az bizony származás alapú diszkrimináció, lehet akár "ruszofóbia" is, meg kollektív bűnössé nyilvánítás!

Tapi2021 2022.03.10. 21:01:13

@pista18722: Attól függ ugye, ki méri? Meg mit?

"A kétdózisú vakcinák hatásfoka már az első dózis beadása után is meghaladja az 50%-ot, majd fokozatosan emelkedik. A második dózis után a következő értékeket tapasztalták a klinikai vizsgálatok során: a Pfizer/BioNTech vakcinája (Comirnaty) 95%-os, a Moderna készítménye 94,5%-os, az Oxford/AstraZeneca készítménye (a 12 hetes oltási séma alkalmazásával) 82%-os, az orosz Gamaleja készítménye (Szputnyik V) 97.6%-os, a kínai Sinopharm vállalat oltása pedig átlagosan 79,4%-os hatásossággal rendelkezik a vakcinák mindkét dózisának beadása után. Az elérhető maximális védettség átlagosan a vakcinák mindkét dózisának beadását követő két-három hétben alakul ki. Az egydózisú vakcinák közül a Johnson&Johnson vakcinája (Janssen) a jelenlegi adatok szerint átlagosan 67%-os hatásosságú."

" COVID-19-vakcinák hatásossága

Szputnyik V - 97,6%
Pfizer/BioNTech - 95%
Moderna - 94,5%
AstraZeneca/Oxford, Covishield - 82%
Sinopharm - 79,4%
Johnson & Johnson - 67%
Convidecia (CanSino) - 65,3%"

www.webbeteg.hu/cikkek/fertozo_betegseg/26397/covid-19-vedooltas-osszefoglalo

Tapi2021 2022.03.10. 21:06:58

@atomic power 1986DucaDuca: Ezt úgy sem hiszik el, mert ellentmond a hitüknek! :-(

Tapi2021 2022.03.10. 21:10:09

@pista18722: Néha nem is tudod, kinek válaszolsz és mire???

atomic power 1986DucaDuca 2022.03.10. 21:10:33

@alöksz róz:

"de ha nem, az se baj, a pénz is jól jön."

Ez megfelel a nemzetközi jognak? Mivel indokolják a befagyasztást elrendelő határozatot?
Az érintett személyek rendelkeznek-e a hatékony jogorvoslathoz és a tisztességes eljáráshoz való joggal?

Csak azért, mert demokráciában létezik a magántulajdon szentsége, mint létező jogelv.

atomic power 1986DucaDuca 2022.03.10. 21:17:30

@Tapi2021:

"Ezt úgy sem hiszik el, mert ellentmond a hitüknek!"

Akkor viszont ne csodálkozzanak, ha a sarokba szorított medve kétségbeesésében kitör – AHOGY TUD!

Tapi2021 2022.03.10. 21:18:06

@pista18722: Semmilyen jövevényt nem nyomorgatunk!

Kit, hol nyomorgatnak?

Minden jövevényt normálisan és szeretettel fogadunk! Lásd turisták, ukrán menekültek...!!!!
(Pedig utóbbiak nem feltétlenül szolgáltak rá, és mégis. Bajban vannak, nem nézzük, korábban mit tettek, hogyan viselkedtek az ottani magyarokkal? Nem kérdezünk rá a jogtipró nyelvtörvényükre, nem kérünk a segítségért cserébe elhatárolódást az azt törvényesítő kormányzatuktól...)

Aki illegálisan, megsértve a határokat, TÖRVÉNYTELENÜL, sőt, ERŐSZAKOSAN!!! jön, azt meg kint tartjuk! Ahogy minden normális ország!
Ez teljesen keresztényi megoldás.

arthurthedent 2022.03.10. 21:52:08

@atomic power 1986DucaDuca: "Ezt most is megtennék,"

- Most sokkal galádabbul bánnak az oroszokkal mint a nácikkal bántak.
- Miket beszélsz, a nácikat porig bombázták!
- Most is megtennék.

Próbáld meg végigkövetni ezt a gondolatmenetet és próbáld megérteni, hogy miért nincs semmi értelme annak az utolsó beszólásnak.

pista18722 2022.03.10. 22:02:30

@Tapi2021:

kuntakinte100.blog.hu/2022/03/02/vesztes_haboru?full_commentlist=1#c41251780

Orbán Viktor így beszélt:

"Szerintem bennünket '56 miatt különösképpen terhel ez a kötelesség. Ezért, amikor egy független államot az oroszok katonai agresszióval megtámadnak, akkor nekünk világosan, egyenesen és helyi erkölcsi alapállást elfoglalva érdemes megszólalni.
A tőlünk nyugatra lévő országokban volt az a szokás, legyen akár szó a '68-ról vagy '56-ról, hogy az első reakciója a Nyugatnak nem az, hogy azonnal és határozottan elítéli az agresszort, hanem mintegy megértő szimpátiával mentségeket keres a számára, hogy miért tette, amit tett. Ez rögtön össze is zavarja egyértelmű állásfoglalását, mert nem tud a lényegi tényekre összpontosítani.
A ma bennünket körülvevő konfliktus lényegi ténye pedig úgy hangzik, hogy Oroszország egy másik független állam, Grúzia területén katonai akciókat hajt végre. Ez az a tény, amiről nekünk véleményt kell kialakítani, minden más csak mellébeszélés, önfelmentés és a szocializmus itt maradt erkölcsi relativizmus maradványa. Azt javaslom, beszéljünk világosan: ami katonai agresszió, az katonai agresszió.
Az oroszoknak az érvelése is rendkívül tanulságos, mert ők azt mondják, hogy meg kívánják védeni a saját állampolgáraikat; nyilván az oroszul beszélő, Oroszországhoz is tartozó állampolgárokról van szó. Na jó, de ma Grúziában – és holnap? Mert ilyenek nemcsak Grúziában laknak, hanem Ukrajnában is nagyon sok orosz él, meg Lettországban is nagyon sok orosz él, és számos közép-ázsiai országban hasonlóképpen. Legközelebb hol fognak fellépni? A mi szomszédságunkban?
Magyarország egy felértékelődő, közép-európai régióban találhatja meg a gazdasági és politikai számításait. Nem egy közép-európai külön utas, oroszbarát, magát az orosz érdekek alá rendelő vonalvezetés szolgálja az érdekét. Utóbbi sokkal kevesebb esélyt kínál, mint egy felértékelődő régióhoz való csatlakozás

youtu.be/0ndu5mhU1bw

antiindex 2022.03.10. 22:19:47

@Ménár Atya:

1) Kuba nem mondta fel Guantanamo bérletét.
2) Egy 1934-es szerződésben kifejezetten leírták, hogy csak mindkét oldal beleegyezésével módosítható vagy mondható fel a bérlet.

"So long as the United States of America shall not abandon the said naval station of Guantanamo or the two Governments shall not agree to a modification of its present limits, the station shall continue to have territorial area that it now has, with the limits that it has on the date of the signature of the preset Treaty. "

en.wikisource.org/wiki/United_States_-_Cuban_Agreements_and_Treaty_of_1934

Sötét vagy, műveletlen vagy, idióta vagy, hazudós pszichopata vagy. Genetikai selejt vagy. Ezért vagy náci, ezért vagy Fideszes. AKárcsak a többi. Ti vagytok a magyar selejt.
en.wikisource.org/wiki/United_States_-_Cuban_Agreements_and_Treaty_of_1934

ez a nevem senki 2022.03.10. 22:25:24

trapista megerjedt az agyad
már bűzlesz
nem veszed észre? senki nem olvassa a baromságaidat

antiindex 2022.03.10. 22:25:25

@Tapi2021: a keresztényi megoldásotok az, hogy

1) törvénybe foglaljátok azt, hogy akiket utáltok, azok nem jöhetnek be az országba.

ez bár megfelel a köcsög kereszténység általános eljárásának, de nem demokratikus, szembe köpi az emberek alapvető jogait. és alkotmányellenes.

2) ugyanakkor a Románián át jövő ukránok egyébként nem felelnek meg ennek a törvénynek, mégis befogadja őket. tehát még a saját geci törvényét se tartja be a geci, akkora bűnöző fasz.

azért vagy Fideszes, mert ilyen selejt vagy.

Gógita 2022.03.10. 22:35:09

@antiindex: Fentebb idézte Tapi, hogy de, Kuba már hatvan éve felmondaná, csak hiába, mert mindkét félnek fel kell mondania! Ilyen szerződést kötött a korábbi Amerika barát kormány az USA-val!
(Ki köt ilyen szerződést? Kétezer dollárért??? Nyilván egy bábkormány.)

pista18722 2022.03.10. 22:44:24

@Gógita: "felmondaná"

a feltételes eset azt jelzi, hogy a valóságban nem mondta fel. a fikció meg nem érv.

pista18722 2022.03.10. 22:46:33

@Gógita: a bábkormány Luhanszkban, Donyeckben és Minszkben van. Putyin bábkormányai.

Gógita 2022.03.10. 22:51:25

@pista18722: Azért feltételes, mert egyoldalúan nem lehet felmondani. Vagyis ez egy csapda.

Gógita 2022.03.10. 22:52:40

@pista18722: Meg Kijevben. Csak az más bábkormánya.

antiindex 2022.03.10. 22:52:44

@Gógita: tehát Tapi nemcsak, hogy hazudott, hanem nyilvánvalóan hazudott

antiindex 2022.03.10. 22:53:18

@Gógita: tehát a pedofil Ménár Atya nemcsak, hogy hazudott, hanem nyilvánvalóan hazudott

antiindex 2022.03.10. 22:55:15

@Gógita: amikor egyébként ezt a szerződést írták alá, akkor az oroszok éppen előtte irtottak ki pár millió ukránt. ez téged nem érdekel, mert egy szociopata selejt vagy, téged csak a szerződés érdekel egy kis földterületről.

antiindex 2022.03.10. 23:00:12

@Gógita: hányan tüntettek Zelenszkij ellen? sehányan, vagy szinte senki. hányat vittek börtönbe? senkit. hánany tüntettek Putyin és Lukasenko ellen? sok tíz és százezren. hányat vittek börtönbe? sok ezret.

ennyi, faszfejkém, elmebeteg vagy

Tapi2021 2022.03.10. 23:14:25

@pista18722: Igen, Orbán már akkor is jól látta a helyzetet.
Profi politikus. Mindig az amatőrök kúrják el, mint most is. (Merkellel sem történt volna ez meg, ha még ő van.)

Tapi2021 2022.03.10. 23:17:27

@antiindex: "1) törvénybe foglaljátok azt, hogy akiket utáltok, azok nem jöhetnek be az országba."

Vagyis? Mire gondolsz? Milyen törvényre?

Gondolom, nem arra, hogy illegálisan, törvénytelenül, erőszakosan nem lehet bejönni? Mert ez minden normális, szuverén országnál alap. Nem is kell rá külön törvény.

Tapi2021 2022.03.10. 23:19:25

@antiindex: Az nem hazugság, hogy felmondaná, csak nem tudja, mert a másik fél erővel is fenntartja, ami de facto így sima megszállás.

Tapi2021 2022.03.10. 23:22:47

@antiindex: 1903-ban milyen orosz-ukrán háború volt? Ahol megöltek pár millió ukránt?
És mi köze ennek az USA - Kuba szerződéshez?

Tapi2021 2022.03.10. 23:25:43

@antiindex: Milyen képzettársítással jött ide a tüntetés?

Z most fegyverezte fel az ukrán bűnözőket, a teljes alvilágot, amely nem az oroszokkal fog harcolni. Majd lesznek ott még tüntetések is, meg egyéb dolgok!

pista18722 2022.03.11. 00:22:35

@Gógita:

kuntakinte100.blog.hu/2022/03/04/europa_bombazasa?full_commentlist=1#c41256548

"Mert számunkra most ez az igazi veszély, nem az orosz katona. "

ti ordibáltatok hetekig, hogy Putyin nem fogja megtámadni Ukrajnát.

444.hu/2022/02/24/oroszorszag-nem-fogja-megtamadni-ukrajnat-ezt-egy-hulye-is-tudja

már rég lejárattátok magatokat, Putyin-buzi, mongolFiddióta fasszopók!

Ménár Atya 2022.03.11. 06:40:01

@antiindex:
"2) Egy 1934-es szerződésben kifejezetten leírták, hogy csak mindkét oldal beleegyezésével módosítható vagy mondható fel a bérlet."
Na látod mekkora selejt kisköcsög vagy dk felszopó majom.
Ez a szerződés , tipikus példája a megtévesztésnek, kb ezer ponton támadható.
Ezt az usa nagyon szereti, amikor üveggyöngyért meg tüzesvízért vesz egy államot, aztán kiírtja a gonosz őslakosságot.
Ez az egyik ok amiért hülye fasz vagy.
A másik pedig csak annyi, hogy még mindig nem tudjuk miért rabolnak el embereket, és kínoznak egy "demokratikus jogállam" emberei.
Ez meg a másik ok hogy miért vagy egy szarházi köcsög.
Agyatlanul véded a náci gestapo módszereket, mert a főnököd fletó is egy rohadt náci, a felesége meg egy kgb felszopó kurva .
Szóval fitymatyi ne terelj és beszélj mellé mert fingod nincs a szerződésekről, és az emberi jogokról, mert sötét vagy.
youtu.be/mymvU1Yydvw?t=631

atomic power 1986DucaDuca 2022.03.11. 10:44:06

@arthurthedent:

"- Most sokkal galádabbul bánnak az oroszokkal mint a nácikkal bántak."

Ez nem a z én szóhasnálatom, de ha ez kerekedett ki belőele, akkor csak annyit tennék hozzá, hogy
konkrét szegmensekre gondoltam.

"- Miket beszélsz, a nácikat porig bombázták!
- Most is megtennék."

Ez nagy valószínűséggel igaz, de az atompatt ezt akadályozza.

"Próbáld meg végigkövetni ezt a gondolatmenetet és próbáld megérteni, hogy miért nincs semmi értelme annak az utolsó beszólásnak."

?????

Tapi2021 2022.03.11. 16:54:32

@atomic power 1986DucaDuca:

Gondolkodtam ezen az atomrakétázáson. És pedig arról, hogy miért kell azokat kilőni? Hogy-hogy ennyi év(tized) alatt nem csempészték már be a robbanófejeket egymás nagyobb városaiba? Mondjuk ott pihenhetnének egy pincében...
Biztosan le lehet úgy szigetelni, hogy ne jelezzenek be a műszerek.

Vagy ez sci-fi? Remélem!

atomic power 1986DucaDuca 2022.03.11. 19:50:44

@Tapi2021:

"Vagy ez sci-fi? Remélem!"

Igen, ez sci-fi! Nem lehetne tömegesen atomrobbanőfejeket becsempészni az ellenfél/ellenség "pincéibe". 7700 versus 8500 atomtöltetről van szó a két atomhatalom arzenáljában. A méretük, tömegük is akkora, hogy ez kivitelezhetetlen észrevétlenül megtenni.
A robbantás sem lenne annyira hatékony egy "pincéből", mint egy alacsonylégköri vagy magaslégköri robbantásnak. Ezenkívül a hadászati rakétákon több robbanfejet helyeznek el, melyek egyenként célra vezérelhetők a becsapódás előtt. Így sokkal nagyobb a pusztítás.

Gógita 2022.03.11. 20:22:28

Most már tuti, hogy vén demensnek - avagy akik mögötte állnak - egyetlen valódi célja van: szétverni Oroszországot! És ez nem új cél!

Minden ilyennel nagyot lépünk az atomcsapás felé! Egyszer elszakad az a cérna is.

Agresszorról beszél az az USA, amely az elmúlt húsz-harminc évben országok sorát támadta meg?!!!:
Nem szakad le a plafon? :-(

"

Putyin az agresszor, és meg kell fizetnie a tetteiért. Sok kérdés megoszt bennünket Washingtonban, de Ukrajna demokráciája mellett kiállás nem tartozhat ezek közé. A szabad világ összefog, hogy szembeszálljon Putyinnal

– szögezte le az amerikai elnök, hozzátéve, szorosan együttműködnek a szövetségesekkel és a partnerekkel, hogy fokozzák az orosz elnökre nehezedő gazdasági nyomást, és még inkább elszigeteljék Oroszországot globálisan, miközben Moszkva folytatja könyörtelen rohamát.

Biden arról is beszélt, hogy még több orosz oligarchát szankcionálnak, és a G7-országokkal együtt lefoglalják az eszközeiket, miközben megvonják Oroszországtól a lehetőséget, hogy hitelt vegyen fel a Nemzetközi Valutaalaptól és a Világbanktól."

index.hu/kulfold/2022/03/11/haboru-joe-biden-oroszorszag-szankcio/

Gógita 2022.03.11. 20:25:16

@pista18722: "ti ordibáltatok hetekig, hogy Putyin nem fogja megtámadni Ukrajnát. "

Mi REMÉLTÜK, hogy győz a józan ész! Minden oldalon.
De nem. :-(

A vén agresszor meg őrült erővel nyom az atomhalál felé minket meg a világot:

index.hu/kulfold/2022/03/11/haboru-joe-biden-oroszorszag-szankcio/

Gógita 2022.03.11. 20:35:10

Eközben itthon:

" New York volt kormányzója szerint fel kell készülni egy újabb menekülthullámra

George Pataki, New York állam volt kormányzója lenyűgözőnek nevezte, amit a magyar kormány és a helyhatóságok tesznek az ukrajnai menekültekért, miután ellátogatott a magyar–ukrán határ melletti Beregsurányban létrehozott segítségpontra – írja az MTI.

A magyar származású amerikai politikus a hivatalos Twitter-oldalán is megosztotta látogatását, és közölte, rettenettel töltötte el, amikor meglátta az Ukrajnából érkező képsorokat. Több millió ukrajnai ember, akik jórészt nők és gyermekek voltak, kénytelenek elhagyni az otthonát és a hazáját.

A magyar kormány, a helyhatóságok, valamint a segélyszervezetek menekültekért tett erőfeszítéseit méltatva elmondta, arról is szeretett volna tájékozódni, hogy milyen egyéb módokon segíthetnek még a menekülteken. George Pataki hozzátette,

a menekülteknek orvosi felszerelésekre és nem romlandó élelmiszerekre van szükségük, meleg ruhákra és takarókra.

Hangsúlyozta, amint visszatér az Egyesült Államokba, felhívja az amerikai kormány, illetve a közvélemény figyelmét arra, többet kell tenni azért, hogy támogassák a menekültek ellátásáért tett rendkívüli erőfeszítéseket. Úgy vélte, nem tudni, mit hoz a jövő, így azt sem, hogy lesz-e újabb menekülthullám, ezért fel kell készülni ennek lehetőségére is."

alöksz róz 2022.03.12. 07:46:04

@atomic power 1986DucaDuca: "Ez megfelel a nemzetközi jognak?" - nem tudom, mi lehet az a nemzetközi jog.

atomic power 1986DucaDuca 2022.03.12. 08:58:04

@alöksz róz:

"nem tudom, mi lehet az a nemzetközi jog."

Ami le van írva. A gyakorlatban meg amit a jobb pozícióban lévő nagyhatalmak annak tartanak.

atomic power 1986DucaDuca 2022.03.12. 14:22:48

@Gógita:

"Agresszorról beszél az az USA, amely az elmúlt húsz-harminc évben országok sorát támadta meg?!!!:"

Az USA egy agresszió következtében erősödött meg annak idején, amit az északi államok követtek el a déli államok ellen. A déli államok 1860 és 1861 között kikiáltották függetlenségüket és kinyilvánították jogukat az Uniótól való elszakadáshoz. Ezt nem nézték tétlenül a jenkik, (24, többnyire északi unionista állam) és háborút indított az Amerikai Államok Konföderációjába ( szecesszionisták) tömörült 11 déli állam ellen.

A jenkik a háborút polgárháborúként értelmezik. A déli államok nem fogadják el ezt az értelmezést. Szerintük független államok, államszövetségek közti konfliktusról volt szó.

Emellett az USA létrejöttéban nagy segítséget kaptak a győztes északiak a cári Oroszországtól.
A britek és a franciák be akartak avatkozni a polgárháborúba a déliek oldalán azért, hogy az USA megosztott, gyengébb maradjon. II. Sándor cár lépett közbe, akivel szintén szemben álltak a britek, franciák.

Ekkoriban a britek és a franciák a lengyelországi oroszellenes lázadók oldalára álltak. Erre volt válasz a cár részéről az, hogy parancsot adott az orosz flottának a tengerparti amerikai városok megvédésére minden áron.

Ezzel vált világossá a britek és a franciák számára, hogy ha beavatkoznak a déliek oldalán, az oroszok az északiak mellett szállnak be a háborúba. Ennek a polgárháborús konfliktusnak világméretű kiszélesedése riasztotta vissza a franciákat, briteket a háborúba történő belépéstől.

Így győzött Észak Dél ellen. Oroszország segítette elő az USA létrejöttét, ami később a legnagyobb ellenségévé vált.

A SZU felbomlása, illetve az utána követező események sok vonatkozásban hasonlítanak az amerikai polgárháborúhoz vezető okokra, valamint az ezzel együttjáró nagyhatlmi vetélkedésre.

Gógita 2022.03.12. 15:53:58

Sziasztok!

Köszi a hozzászólásokat!

Új írásom itt:

kuntakinte100.blog.hu/2022/03/12/cel_az_atomhaboru

Gógita 2022.03.12. 16:48:25

@atomic power 1986DucaDuca: Igen, jól látod.

Az erősebb kutya ba..ik. Akkor is, most is. Az USA most keményen becsicskásít mindenkit. Európát, amely az összes szankciót készen áll meghozni saját maga ellen is, Oroszországot, amelyet végzetesen meggyengítenek, és üzen Ázsiának is.

Itt egy hatalom van, amely odacsaphat bárkinek, bárhol bármilyen indokkal. Ők, az USA.

Mindenki más agresszor, terrorista. Meg az, aminek az USA mondja. A becsicskult világ meg bólogat.

atomic power 1986DucaDuca 2022.03.12. 18:24:24

@Gógita:

"A becsicskult világ meg bólogat."

Elmebeteg világ, ahol még a cicákat is szankcionálják! Vagy lesz egy fordulat vagy rakétán száguldunk tovább a pokolba!

Gógita 2022.03.12. 22:52:32

Kis adalék a jobb megértéshez:

"Ráadásul

gyakran úgy tűnik, hogy a kijevi központi hatalom nem határolódik el a szélsőségesek által tett durva kijelentésektől,

amelyek nemcsak Oroszország, hanem Izrael vagy akár Lengyelország számára is sértők lehetnek. Az adjunktus példaként egy 2014. május 2-i odesszai oroszpárti tüntetést említett, amit ukrán nacionalisták zavartak meg, bekergetve a demonstrálókat a szakszervezetek házába, amit rájuk gyújtottak, a tűz elől kimenekülőket pedig agyonlőtték, arról nem is beszélve, hogy a tűzoltók és mentők késve értek a helyszínre. Az akkori – Viktor Janukovics elnök megbuktatása miatt – ideiglenes köztársasági elnök, Olekszandr Turcsinov néhány nappal később adott tévéinterjújában nem ítélte el az erőszakot, sőt, külön kiemelte, hogy az ukrán nacionalisták milyen bátran szálltak szembe az egyébként fegyvertelen, békés, de oroszbarát tüntetőkkel. Szintén ebben az évben, május 9-én Mariupolban, a győzelem napi megemlékezésen részt vevő – szintén oroszbarát – emberek közé ukrán szélsőségesek több alkalommal is lövéseket adtak le, húsz emberéletet kioltva, és az akkori ukrán vezetés ezt az akciót sem ítélte el – hívta fel a figyelmet az ELTE oktatója hozzátéve: hogy a nyugat-ukrán szélsőségesek és a kelet-ukrán régiók oroszbarát szakadárjai között ezeket követően teljesen mindennapivá vált a feszültség.

Volodimir Zelenszkijt 2019-ben választották meg, és Petro Porosenkóval szemben hatalmas sikert aratott a választáson. Bár a programja elsősorban a visszafogottabb, a nemzetiségekkel szembeni toleránsabb politikára, illetve a nemzetiségeknek tett gesztusokra épült, ennek ellenére azt lehetett látni az utóbbi években, hogy többek között a Porosenko elnöksége alatt elfogadott, köztük a 2017-es ukrajnai oktatási kerettörvény, a 2019-es államnyelv védelméről szóló törvény egyes cikkelyei pont Zelenszkij elnöksége idején léptek életbe, valamint már Zelenszkij elnöksége alatt fogadták el, 2021-ben az őshonos népekről szóló törvényt, ami csak azokat a nemzetiségeket, népeket ismeri el őshonosnak Ukrajnában, amelyek Ukrajnán kívül nem rendelkeznek saját, önálló államalakulattal, tehát ennek értelmében a magyarok, de akár a lengyelek, zsidók és oroszok sem számítanak őshonos népnek Ukrajnában – mutatott rá végezetül Mezei Bálint, aki szerint ez is a konfliktusok egyik oka lehet. "

infostart.hu/kulfold/2022/03/12/szakerto-a-zelenszkij-kormany-nem-neonaci-de-vannak-tortenelmi-serelmek
süti beállítások módosítása